Zaostřeno na projekt: Business snídaně

Networkingová setkání
Networkingová setkání. Ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Business snídaně, networkingová setkání, podnikatelské besedy. Říkejte tomu, jak chcete. Přesto jsou tyto pojmy synonymy k jedné jediné akci – podnikatelským setkáním, na kterých se rozvíjí business a obchod každého z nich. V čem jsou tato setkání přínosná?

Teoretický popis business setkání

Business snídaně jsou poměrně mladou záležitostí. V Česku se setkáte zatím pouze s pár kluby, která tato setkání pořádají. Cílem takových snídaní je poznání nových lidí, seznámení se s podnikateli z různých oborů a samozřejmě také získání nových zakázek.

Od slibů k pravdě

Na internetu si můžete přečíst stovky článků o tom, jak někomu takové setkání pomohlo s podnikáním, jak někdo díky tomu potkal skvělého klienta, nebo jak se někdo zbavil neřešitelného problémů. Ač se tyto články tváří různě, všechny jsou vlastně o tom samém.

Ovšem je to na business snídaních tak růžové, jak všichni slibují? Nemusí být! Vždy totiž záleží na samotných lidech, kteří se na setkání potkají. Někteří jsou skutečně otevření novým možnostem a zakázkám a nebojí se oslovit ani začínající podnikatele. Jiní se pouze přetvařují, aby vypadali v očích ostatních lépe, ale ve výsledku si u vás žádnou službu neobjednají. A další se o váš business vůbec ani nezajímají.

V jakém případě budou business snídaně skutečně fungovat?

Aby taková setkání tedy skutečně měla smysl, musíte se s danými lidmi potkat více než jen jednou. Nelze totiž potkat jednou nějakého člověka a okamžitě mu předat půlku firmy s tím, že tomu údajně rozumí. Je potřeba si vybudovat vzájemnou důvěru. A to lze jedině na bázi pravidelných setkání.

Pokud se tedy nechcete stát přímo členem daného klubu, nebo pokud nemáte v plánu na taková setkání chodit pravidelně, bude nejlepší, pokud ušetříte čas sobě i všem ostatním a ani zde nepůjdete.

V čem jsou setkání přínosná?

Pokud se ale rozhodnete, že na taková setkání budete chodit pravidelně, že si skutečně s dotyčnými lidmi vybudujete určitý vztah a hlavně důvěru, jste na dobré cestě k úspěchu.

Můžete tak získat lukrativní dlouhodobé klienty, spolehlivé distributory, zajímavé zprostředkovatele kontaktů, nebo potenciální kolegy. Rozhodně se tedy nedá říct, že by takové snídaně nebo všeobecně podnikatelská setkání byly zbytečné. Mají něco do sebe. Ale nelze očekávat získání desítek zakázek už po prvním setkání.

Jak se připravit na první setkání?

Jestliže na nějaké takové setkání míříte, připravte si hlavně otevřenou mysl. Na setkání jsou všichni ostatní v přesile. Většinou už se totiž lidé na setkáních znají a jen vy jste pro ně nový/á. Zasypou vás spoustou otázek, budou se vyptávat na všechno možné, možná také někdo z nich projeví zájem o vaše služby. Jsou ale připravenější než vy. Atmosféru na setkáních už znají, kdežto vy ne. Oni se pohybují ve známém teritoriu, vy nikdy nevíte, co můžete očekávat. Musíte být proto trpělivý a objevit se na takovém setkání minimálně dvakrát.

Zůstaňte ale nad věcí, nenechte se příliš pohltit lichotkami nebo případnou kritikou. Vše berte s velkou rezervou. A hlavně se snažte dobře odprezentovat. To je základ.

Do budoucna ale mohou být taková setkání pro vás velmi přínosná. Dejte jim šanci a možná tak získáte více, než jen lukrativní zakázky.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napište první komentář

Napište komentář

E-mailová adresa nebude zveřejněna.


*